Det underbaraste

Jag älskar känslan när man inser att man börjar bli förälskad i någon. När man bara kan stanna till och titta på hans profil i ljuset från fönstret. När man bara vill sträcka sig fram och leka med en lock i hans nacke. När man ser de där perfekta läpparna och bara vill kyssa dem. Bara släppa allt och falla djupt ner i någon annans själ. När han är den siste man ser framför sig innan man somnar och den förste man tänker på innan när man vaknar. När hans bild tycks vara ingraverad på ögonlocken.


Det är då jag inser hur galet lyckligt lottad jag är. Som får uppleva det här en gång till. Bara överge allt gammalt, allt inom mig som blivit trasigt, sårat och förstört. Få glömma allt det, och bara leva. För det är kärleken som är livet, de tvekar jag inte på. För vad skulle vi vara utan kärleken?


Om inte det här är beviset för att det finns en Gud, så vet jag inte vad som kan bevisa det. Och trots allt du gjort mot mig så tänker jag fortsätta älska. Älska lidelsefullt och passionerat, även om jag förmodligen kommer att bli sårad igen. För det är det värt, för kärlekens skull.


Så farväl, för det finns någon som betyder mer för mig än vad du gör. Men jag önskar dig allt gott. För jag älskar dig fortfarande. Även om jag inte längre är kär i dig.
Bless and ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0