Sunny Sunday



Har haft en sån där otroligt härligt, mysig, underbar helg som man har ibland. I fredags var det födelsedagsmiddag hos världens finaste gudföräldrar, som dessutom lagar världens finaste mat. Älskar verkligen att åka dit!

I går var det inte sämre. Först en lååång tur till Gällstad där brodern min länsade Goldmine. Jag köpte skor och återupptäckte min fobi för köpcentrum. Mer om det en annan gång...
   Sen bar det av på 85-års kalas för en av världens gulligaste kyrktanter. Parenteserna och jag tryckte i oss mycket mer mat än vi egemtligen orkade efter att nyss ätit middag, men det var galet gott!
   And then, filmkväll hos finaste lilla J! Haha, allt blir galet kul med henne. Och lägger man dessutom till T, S, A, S, T och J kan det bara inte slå fel! Så det blev Melodifestivalen (gissa ni hur man kan gapflabba till La Voix ;) och sedan Mean Girls och Zoolander. Mean Girls var fortfarande ingen höjdare, men Zoolander var verkligen hur rolig som helst! Massa folk åkte hem, och sedan kollade vi på MTV i typ två timmar. Viva la Vida är finaste låten på lääänge! ♥

Idag var det bara att vakna tidigt hos J, smita med bussen utan att väcka de andra och åka till kyrkan. Frukost med gulliga kyrktanter är hög mysfaktor det! Sedan högmässa (det är alltid coolt, R's entusiasm smittar! :D) och kyrkfika med min 32-åriga kyrktant. ;)
   Snabbt hem och slänga i sig middag, och sedan till sötaste kusin V på 5-års kalas! Fem var en fin fin ålder det...Vi var där länge och käkade tårta och pratade med underbara släktingar, och sedan bar det av hemåt. Me and E kollade på Gossip Girl och finslipade plan B. Om den funkar får ni kanske veta vad det är. ;)

Nu sitter jag i alla fall här med nyfärgat hår och drömmer mig bort. Kom just på den briljanta idéen att fixa lite käk tills imorgon, så nu ska jag ner och koka pasta och baka scones. Sisådär klockan elva på natten.

Jag slår vad om att ingen vettig människa orkade läsa det här, men huvudsaken är väll att jag hade kul när jag skrev det?
Bless and ♥


Bild: Google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0