Saturday




Vaknade i morse och kände mig fortfarande förkyld, så jag kollade på några avsnitt av Sex and the City och försökte bestämma mig för om jag var sjuk eller frisk. Olyckligtvis kom jag inte fram till något, utan beslutade mig istället för att gå ner och kurera mig med en stooor kopp thé. Eller två. Eller tre.


För att vara riktigt korrekt bakade jag scones till, och till scones behöver man film i bästa tea party känsla. Rotade igenom de gamla VHS filmerna jag nu kan se igen och hittade underbara Shakespeare in Love. Såg den, insåg hur mycket jag älskar den och beslutade mig för att se om den så snart som möjligt (vilket av en händelse råkade bli redan samma kväll, och nu sitter jag framför TV:n och skriver detta).


Sedan bar det av på kalas hos min morbrors sambo och hennes son, och jag träffade lite nytt folk som var trevliga så det förslår. Sju sorters kakor var det, plus tårta. Trångt, varmt och jag började känna av att jag var sjuk, men lite skit får man ta!


När vi åkt hem spolade jag tillbaka Shakespeare och beundrade särskilt Ben Afflecks underbara entré, stickade lite på min aningen originella stickning, tog in hästarna och laddade för Melodifestivalen där jag måste erkänna att jag blev grymt besviken.


Så nu sitter man här och skriver, drömmer om det romantiska 1500-talet och äter kladdkaka med nötter. Och inser att världen är bra fin ibland...
Bless and ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0