Vatikanen kritiserar 9-årings abort



" Den nioåriga brasilianska flickan gjorde abort. Nu bannlyser delar av den katolska kyrkan läkarna som utförde ingreppet och flickans mor, enligt en artikel i Metro.

Samhälle Den nioåriga flickan blev gravid med tvillingar efter att ha våldtagits av sin egen styvfar. Läkarna bedömde att hennes lilla kropp inte skulle klara av att genomgå en graviditet och beslutade därför att abortera de båda fostren. Flickans mamma gav sitt godkännande till ingreppet, skriver Metro.

Men nu bannlyster den romersk-katolska kyrkan både mamman och läkarna, medan styvpappan har fått syndernas förlåtelse. En kardinal i Vatikanen försvarar nu bannlysningen, enligt artikeln.

I Brasilien råder i princip abortförbud, enda undantaget är våldtäktsfall och siutationer där mamman liv riskeras".


Sånt här gör mig mörkrädd. Visst, jag tror att abort är fel, och jag tror det innebär att man dödar en människa. Men jag tror inte heller att nioåringa ska föda barn. Men om Vaitkanen nu känner för att fördömma borde de väll sikta in sig på styvfadern? Det är väll han som har gjort något fel, inte flickan. Och för övrigt tvivlar jag starkt på att min nioåriga kusin anatomiskt skulle fixa att föda barn, och dessutom tvillingar... Usch!
Bless and ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0